ИЖОДИЙ УСТАХОНАДА АЛОҲИДА ИҚТИДОРЛИ БОЛА БИЛАН ИНДИВИДУАЛ ИШЛАШ ТАЖРИБАСИ
ИЖОДИЙ УСТАХОНАДА АЛОҲИДА ИҚТИДОРЛИ БОЛА БИЛАН ИНДИВИДУАЛ ИШЛАШ ТАЖРИБАСИ
Марказ қошидаги Ижодий устахонада реабилитация курсларига қатновчилар ичидан майда қўл моторикаси ва бармоқ сенсорикасида муаммоси бўлган болалар билан самарали ишлар олиб борилмоқда. Дастлаб улар ижодий курсларга қатнаган бўлиб, машғулотлар уларга жуда маъқул келган. Курс якунланганига қарамай, болаларнинг ўз истаги ва ота-онасининг розилиги билан дарслар давом эттирилди. Ҳозирда болалар билан индивидуал машғулотлар ташкил этилган бўлиб, арт-терапия елементлари асосида бармоқ ҳаракатлари ва ыщл моторикаси кўникмаларини ривожлантиришга алоҳида эътибор қаратилмоқда. Бу ёндашув болаларнинг нафақат жисмоний, балки эмоционал ва ижодий ривожланишига ижобий таъсир кўрсатмоқда.
Мазкур тажриба арт-терапиянинг алоҳида эҳтиёжга эга, бироқ иқтидорли болаларни қўллаб-қувватлашдаги аҳамиятини яна бир бор тасдиқлайди.
ОПЫТ ИНДИВИДУАЛЬНОЙ РАБОТЫ С ОСОБО ОДАРЕННЫМИ ДЕТЬМИ В ТВОРЧЕСКОЙ МАСТЕРСКОЙ
В творческой мастерской при РЦСАД проводится эффективная работа с детьми, посещающими курсы реабилитации, у которых имеются проблемы с мелкой моторикой рук и сенсорикой пальцев. Изначально эти ребята посещали творческие занятия, которые им очень понравились. Несмотря на завершение курса, по желанию самих детей и с согласия родителей занятия были продолжены.
В настоящее время с детьми организованы индивидуальные занятия, где особое внимание уделяется развитию движений пальцев и навыков мелкой моторики на основе элементов арт-терапии. Данный подход оказывает положительное влияние не только на физическое, но и на эмоциональное и творческое развитие детей.
Этот опыт еще раз подтверждает значимость арт-терапии в поддержке талантливых детей с особыми потребностями.
EXPERIENCE OF INDIVIDUAL WORK WITH GIFTED CHILDREN IN THE CREATIVE WORKSHOP
At the Republican Center for Social and Children’s Development (RCSAD), the creative workshop has shown effective results in working with children attending rehabilitation courses who face challenges with fine motor skills and finger sensitivity. At first, the children participated in group creative classes, which they truly enjoyed. Even after completing the course, at the request of the children and with the consent of their parents, the sessions were continued.
Today, these children receive individual lessons aimed at improving finger movements and fine motor skills, using elements of art therapy. Such an approach benefits not only their physical development but also their emotional growth and creative abilities.
This experience once again highlights the important role of art therapy in supporting gifted children with special needs.