Версия для слабовидящих: Вкл Выкл Изображения: Вкл Выкл Размер шрифта: A A A

Объявление

ПУТЬ К ПРОФЕССИИ НАЧИНАЕТСЯ В РЦСАД

ПУТЬ К ПРОФЕССИИ НАЧИНАЕТСЯ В РЦСАД

  • 12 June 2025

 

ПУТЬ К ПРОФЕССИИ НАЧИНАЕТСЯ В РЦСАД

 

На базе Республиканского центра социальной адаптации детей прошла защита магистерских диссертаций магистрантов Национального педагогического университета Узбекистана имени Низами. Свои исследования представили 27 будущих специалистов: 9  − по специальности «Сурдопедагогика», 8 − «Логопедия», 10 − «Олигофренопедагогика».

Темы диссертаций охватывают актуальные вопросы специальной педагогики: инклюзивное образование, обучение детей с нарушениями слуха, речи, интеллекта и т.д. Ряд исследований включал разработки с использованием информационных технологий и обучающих компьютерных игр, апробированных с детьми. Эти материалы будут полезны педагогам и воспитателям специализированных учреждений.

Среди магистрантов − молодые люди с нарушениями слуха и зрения. Их участие в защите и успешная реализация научных проектов служат наглядным примером профессиональной самореализации и развития инклюзивной среды в сфере высшего образования.

«Студенты не ограничивались теорией: они наблюдали за работой специалистов РЦСАД, проводили анкетирование, консультировались, что позволило им глубже понять специфику профессии», − подчеркнула заведующая кафедрой сурдопедагогики и клинических основ специальной педагогики Захро Урунова.

Защита магистерских диссертаций в РЦСАД проводится уже во второй раз и помогает молодежи лучше адаптироваться к будущей профессиональной среде.

 

КАСБГА ЙЎЛ РБИММДАН БОШЛАНАДИ

 

Республика болалар ижтимоий мослашуви маркази (РБИММ) негизида Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университети магистрантларининг магистрлик диссертацияси ҳимоялари бўлиб ўтди. 27 нафар, жумладан, 9 нафари  − “Сурдопедагогика”, 8 нафари – “Логопедия”, 10 нафари – “Олигофренопедагогика” ихтисосликлари бўйича бўлғуси мутахассислар ўз тадқиқотларини тақдим этдилар.

Диссертация мавзулари махсус педагогиканинг долзарб масалалари: инклюзив таълим, эшитишида, нутқида, интеллектида бузилиши бўлган болалар таълими  ва ҳ.к.   ни қамраб олган. Қатор тадқиқотлар болалар билан синовдан ўтказилган ахборот технологиялари  ва ўқитувчи компьютер ўйинларидан фойдаланилган ишланмаларни ўз ичига олган. Бу материаллар ихтисослаштирилган муассасалар педагоглари ва тарбиячилари учун фойдали бўлади.

Магистрантлар орасида  кўриш ва эшитишида бузилиши бўлган ёшлар ҳам бор. Уларнинг диссертация ҳимоясида қатнашишлари ва илмий лойиҳаларни муваффақиятли амалга оширишлари касбий жиҳатдан ўз-ўзини рўёбга чиқариш ва олий таълим тизимида инклюзив муҳитнинг ривожланаётганлигини яққол намунаси бўлиб хизмат қилади.

“Талабалар назария билан чекланмадилар: улар РБИММ мутахассислари ишларини кузатдилар, анкета-сўровномаларини ўтказдилар, консультация олдилар, бу уларга бўлажак касбининг ўзига хослигини янада чуқурроқ тушуниш имконини берди”, – дея таъкидлади “Сурдопедагогика ва махсус педагогиканинг клиник асослари” кафедраси мудираси Захро Урунова.

РБИММ да иккинчи марта ўтказилаётган магистрлик диссертациялари ҳимояси ёшларга бўлғуси касбий муҳитга яхшироқ мослашишларида ёрдамлашади.

 

A CAREER PATH STARTS AT THE RCSAD

Master’s students from the National Pedagogical University of Uzbekistan named after Nizami defended their final theses at the Republican Center for Social Adaptation of Children (RCSAD). A total of 27 future specialists presented their research: 9 in “Surdopedagogy” (education of children with hearing impairments), 8 in “Speech Therapy”, and 10 in “Oligophrenopedagogy” (education of children with intellectual disabilities).

Their research focused on important topics in special education, such as inclusive teaching methods for children with hearing, speech, or intellectual challenges. Some students also developed digital tools and educational games, which were tested with children and can now help teachers working in special schools.

Among the presenters were students with hearing and vision impairments. Their participation and successful research projects showed how inclusive education can support professional growth for everyone.

“The students didn’t just focus on theory,” said Zakhro Urunova, head of the Department of Deaf Pedagogy. “They observed the center’s work, did surveys, and asked questions, which helped them understand the profession better.”

This is the second time the RCSAD has hosted such thesis defenses, and it plays an important role in helping young professionals prepare for their future careers.