Версия для слабовидящих: Вкл Выкл Изображения: Вкл Выкл Размер шрифта: A A A

Объявление

АРТ-ТЕРАПИЯ – ЎЗАРО МУНОСАБАТ ҚУРИШНИНГ САМАРАЛИ ВОСИТАСИ СИФАТИДА

АРТ-ТЕРАПИЯ – ЎЗАРО МУНОСАБАТ ҚУРИШНИНГ САМАРАЛИ ВОСИТАСИ СИФАТИДА

  • 2 June 2025

       

АРТ-ТЕРАПИЯ – ЎЗАРО МУНОСАБАТ ҚУРИШНИНГ САМАРАЛИ ВОСИТАСИ СИФАТИДА

         Республика болалар ижтимоий мослашуви марказининг  “Ижтимоий ва ҳуқуқий хатар гуруҳидаги  болалар муаммоларини ўрганиш” бўлими ҳамда “Алоҳида иқтидорли болаларнинг муаммоларини ўрганиш” бўлими мутахассислари  Тошкент шаҳар Чилонзор туманидаги 184-сонли умумий ўрта таълим мактаби ўқувчилари билан “Бахтли болалик сари” номли семинар-тренинг  ўтказдилар.

           Семинар-тренингнинг 1-қисмида  “Менинг дўстим” мавзусида атр-терапия машғулоти ўтказилди. Машғулотдан  мақсад боланинг ижодий қобиятларини  намоён қилиши, дўстини қандай ёрқин рангли бўёқлар орқали акс эттириши воситасида ўзаро муносабат қуришдаги   индивидуал ҳусусиятларини аниқлашдан иборат бўлди.

            Семинар-тренингнинг 2-қисмида мактаб ўқувчилари ўртасида ўзини дўсти билан ҳар доим аҳил ва иноқ бўлиши учун нималарга эътибор бериши, дўстликни қадрлаш ва ўзаро ҳурмат қилиш борасида муносабатларни мустаҳкамлашга ҳамда мулоқот маданиятини ривожлантиришга ёрдам берадиган маслаҳат-тавсиялар берилди.

             Болалар билан “Келинг танишамиз…”, “Менинг дўстимга тилагим шуки…”, “Шундай қилгинки, сенга қарсак чалишсин…” “Мен кимман?” каби интерактив ўйинлар, савол-жавоб ҳамда уларни қизиқтирган саволлари бўйича  гуруҳлараро баҳс-мунозаралар уларни ўзаро жонли мулоқот қилишга, ўз фикрини ҳимоялаш ва бошқаларникини қўллаб-қувватлаш кўникмаларини ҳосил қилишга ёрдам берди.

              Ушбу семинар-тренингда  11 нафар 1-4 синф ўқувчилари ва 2 нафар мактаб психологлари қатнашди.

 

 

АРТ-ТЕРАПИЯ КАК ЭФФЕКТИВНОЕ СРЕДСТВО УСТАНОВЛЕНИЯ ВЗАИМООТНОШЕНИЙ

Специалисты отделов «Изучение проблем детей групп социального и правового риска» и «Изучение проблем одаренных детей» Республиканского центра социальной адаптации детей провели семинар-тренинг «К счастливому детству» для учащихся школы № 184 Чиланзарского района города Ташкента.

В первой части семинара-тренинга организовано занятие по арт-терапии «Мой друг». Цель – раскрыть творческие способности детей и выявить индивидуальные особенности в установлении межличностных отношений через изображение друга с помощью ярких красок.

Во второй части мероприятия учащимся даны советы и рекомендации о том, как укрепить дружбу, сохранить теплые и доверительные отношения, уважать друг друга и развивать культуру общения. Обсуждалось, на что следует обращать внимание, чтобы всегда оставаться верным и преданным другом.

С детьми проведены интерактивные игры и упражнения, такие как «Давайте познакомимся…», «Я желаю своему другу…», «Сделай так, чтобы тебе аплодировали…», «Кто я такой?», а также сессии вопросов и ответов и межгрупповые дискуссии по интересующим их темам. Все это способствовало активному живому общению, формированию навыков выражения и защиты своей точки зрения, а также поддержки мнения других.

В семинаре-тренинге приняли участие 11 учащихся 1–4-х классов и два школьных психолога.

 

ART THERAPY – A GREAT WAY TO BUILD FRIENDSHIPS

Experts from the departments “Problems of Children from Social and Legal Risk Groups” and “Gifted Children” at the Republican Center for Social Adaptation of Children held a seminar-training called “Towards a Happy Childhood” for students at School No. 184 in Chilanzar district, Tashkent.

The seminar started with an art therapy session called “My Friend”. The main idea was to help children express their creativity and better understand how they connect with others by drawing a friend using colorful materials.

In the second part, students got helpful tips on how to make and keep good friendships, build trust, respect each other, and talk openly. They discussed what it means to be a true and loyal friend.

The kids joined in fun and active games like “Let’s Get Acquainted”, “I Wish My Friend…”, “Make Them Applaud You”, and “Who Am I?”. They also took part in Q&A sessions and group talks about topics that interested them. These activities helped them feel more confident when speaking, learn how to share their opinions, and support each other’s ideas.

In total, 11 students from grades 1 to 4 and two school psychologists participated in the training.