Версия для слабовидящих: Вкл Выкл Изображения: Вкл Выкл Размер шрифта: A A A

Объявление

“Аутизми бўлган болалар билан ишлаш. Ўзаро ҳаракат қилиш, коммуникация, таълим бериш хусусиятлари”

“Аутизми бўлган болалар билан ишлаш. Ўзаро ҳаракат қилиш, коммуникация, таълим бериш хусусиятлари”

  • 19 April 2019

          2019 йилнинг 16 апрелида Республика болалар ижтимоий мослашуви маркази ва Ёшлар Иттифоқи қошидаги «Мehrli qollar» Имконияти чекланган болалар ва ёшлар маркази билан биргаликда, “Рус гуманитар миссияси” ҳамкорлигида ўтказилган халқаро маҳорат дарслари шундай деб номланди.   Маҳорат дарсларида халқаро эксперт – психолог, Минтақавий хайрия жамоатчилик ташкилоти (МХЖТ) Даволаш педагогикаси маркази  эксперт кенгашининг аъзоси  А. Легостаева (Россия) тренерлик қилди.  

Тадбирни РБИММ илмий ишлар бўйича директор ўринбосари, профессор Л. Муминова ва  «Мehrli qo’llar» Имконияти чекланган болалар ва ёшлар маркази директори Р. Шодиева кириш сўзи билн очдилар ва маҳорат дарсларининг  ўта долзарб мавзуда эканлигини алоҳида таъкидладилар.

 

 

Маҳорат дарслари жуда маълумотга бой, назария ва амалиёт уйғунлашган ҳолда, баъзи мавзулар видеофильмлар билан тўлдирилган тарзда ўтди. Бу босқичда Эрта болалар аутизми бўлганларни бирламчи қабул қилишни ташкиллаштириш масалалари: дастлабки қабулга ёзилиш; дастлабки босқичда қўлланиладиган асосий усуллар, дастлабки қабулни ўтказиш вазифалари ва тамойиллари очиб берилди.  Бундан ташқари, Эрта болалар аутизми бўлган болалар билан ишлашда  муҳитли ёндошувнинг роли; муҳит (борлиқ ва вақт; эмоциялар; мазмун) тавсифнома (аспект) лари; муҳит ҳақидаги ва ҳар хил тоифадаги болалар учун уларни уюштириш тўғрисидаги маълумотлар баён қилинди.  

Маҳорат дарслари якунида иштирокчилар ўзларини қизиқтирган барча, жумладан, ривожланишида бузилиши бўлган болаларни ташҳис қилиш, ўқитиш ва тарбиялашга таълуқли саволларга жавоб олдилар.

           Тадбирда 70 дан ортиқ мутахассис, улар орасида “Рус гуманитар миссияси” ННТ вакиллари, ЎзР Мактабгача таълим вазирлиги, Халқ таълими вазирлиги қошидаги Республика ташҳис ва касбга йўналтириш маркази вакиллари, Низомий номидаги ТДПУ “Махсус педагогика факультети ўқитувчилари, Тошкент шаҳридаги мактабгача таълим туман бўлим мудирлари, педиатрлар, психоневрологлар,  дефектолог (логопед) лар ва Тошкент ш. туман тиббий-психологик-педагогик комиссия  психологлари, У. Курбанов номидаги  Республика болалар психоневрология клиникаси  дефектологлари ва психологлари, Шаҳар болалар психоневрологик касалликлар маркази психоневрологлари, пойтахтдаги ёрдамчи мактаблар, мактаб-интернатларнинг дефектологлари, Тошкент ва Бухоро шаҳридаги ихтисослаштирилган мактабгача таълим муассасалари дефектолог ва педиатрлари, РБИММ ва АКХ мутахассислари иштирок этишди.

 

   

«Работа с детьми с аутизмом. Особенности взаимодействия, коммуникации, обучения»

 

Так назывался международный мастер-класс, который был проведен 16 апреля 2019 года в рамках сотрудничества Республиканского центра социальной адаптации детей (РЦСАД) и Центра детей и молодежи с ограниченными возможностями «Мehrli qollar» при Союзе молодежи Узбекистана, в партнерстве с ННО «Русская гуманитарная миссия». В качестве тренера выступила международный эксперт – психолог, член экспертного совета РБОО «Центр лечебной педагогики» А. Легостаева (Россия).

Мероприятие открыли заместитель директора РЦСАД по научной работе проф. Л. Муминова и руководитель Центра детей и молодежи с ограниченными возможностями «Мehrli qollar» Р. Шодиева.

Основная часть мастер-класса была очень информативной, теория и практика гармонично сочетались, некоторые темы сопровождались видеофильмами. На этом этапе раскрыты вопросы организации первичного приема детей с РАС: запись на первичный прием; основные методы, применяющиеся при первичном приеме; задачи и принципы проведения первичного приема. Кроме того, раскрыта роль средового подхода в работе с детьми с РАС: важность среды в работе с детьми с РАС; характеристики (аспекты) среды (пространство и время; эмоции; смысл); информация о средах и об их организации для разных категорий детей.

В завершение мастер-класса участники получили ответы на интересующие вопросы, касающиеся диагностики, обучения и воспитания детей с нарушениями в развитии.

 

   

        В мероприятии приняли участие свыше 70 специалистов, среди которых были представители ННО «Русская гуманитарная миссия», МДО РУ, Республиканского центра диагностики и профориентации при МНО РУ, преподаватели факультета «Специальная педагогика» ТГПУ имени Низами, заведующие районными отделами дошкольного образования г. Ташкент, педиатры, психоневрологи,  дефектологи (логопеды) и психологи районных медико-психолого-педагогических комиссий, дефектологи и психологи Республиканской детской психоневрологической клиники имени У. Курбанова, психоневрологи Городского детского центра психоневрологических заболеваний, дефектологи вспомогательных школ, школ-интернатов столицы, дефектологи и педиатры специализированных ДОУ Ташкента и Бухары, специалисты РЦСАД и ИКС РЦСАД.